Archive for 5/03/2019

“An die Sonne / Al sol” op. posth. 118, no. 5, D. 270 (Franz Schubert)

Març 5, 2019

al sol

Cicle: Sechs Lieder

Text de: Gabriele von Baumberg

Original Alemany

Sinke, liebe Sonne, sinke!
Ende deinen trüben Lauf,
Und an deine Stelle winke
Bald den Mond herauf.

Herrlich und schöner dringe
Aber Morgen dann herfür,
Liebe Sonn’! und mit dir bringe
Meinen Lieben mir.

Traducció al Català

Amaga’t, estimat sol, amaga’t!
Acaba el teu marrit decurs,
i fes senyals a la lluna
que aviat prengui el teu lloc.

Però, magnífic i més bell,
torna a sortir demà,
estimat sol! I amb tu,
porta’m la meva estimada.

 

Per escoltar la cançó aneu a l’enllaç:

https://www.youtube.com/watch?v=lLuxbXBc6Mo

 

 

“Lambertine” D. 301 (Franz Schubert)

Març 5, 2019

lambertine

Text de: Joseph Alois Gleich

Original Alemany

O Liebe, die mein Herz erfüllet,
Wie wonnevoll ist deine Seligkeit,
Doch ach, wie grausam peinigend durchwühlet
Mich Hoffnungslosigkeit.

Er liebt mich nicht, er liebt mich nicht, verloren
Ist ohne ihn des Lebens süße Lust,
Ich bin zu bittern Leiden nur geboren,
Nur Schmerz drückt meine Brust.

Doch nein, bey Gott, ich will nicht ferner klagen,
Zu sehen ihn, gönnt mir das Schicksal noch,
Darf ich ihm auch nicht meine Liebe sagen,
Gnügt mir sein Anblick doch.

Sein Bild ist Trost in meinem stillen Kummer,
Hier hab’ ich’s mir zur Wonne aufgestellt,
Dieß soll mich laben, bis daß ew’ger Schlummer
Mein mattes Herz befällt.

Traducció al Català

Oh, amor que omples el meu cor,
que plaent és la teva benaurança,
però ai, com em trasbalsa,
cruel i dolorosa, la desesperança.

Ell no m’estima, ell no m’estima, perdut
és el dolç goig de la vida sense ell,
he nascut només per sofrir amargament,
tan sols la pena oprimeix el meu cor.

Però no, per Déu, ja no em planyeré més,
el destí em permet de veure’l encara,
si no li puc declarar el meu amor,
esguardant-lo en tindré prou.

El seu retrat és un conhort en la meva pena silent,
aquí, per al meu goig, l’he col•locat,
ell em delectarà fins que el son etern
s’apoderi del meu cor esllanguit.

 

Per escoltar la cançó aneu a l’enllaç:

https://www.youtube.com/watch?v=dBnprOpQ4MY