“Gretchen am Spinnrade / Margarida a la filosa” op. 2, D. 118 (Franz Schubert)

gretchen

Text de: Johann Wolfgang von Goethe

Original Alemany

Meine Ruh’ ist hin,
Mein Herz ist schwer,
Ich finde sie nimmer
Und nimmermehr.

Wo ich ihn nicht hab
Ist mir das Grab,
Die ganze Welt
Ist mir vergällt.

Mein armer Kopf
Ist mir verrückt,
Mein armer Sinn
Ist mir zerstückt.

Meine Ruh’ ist hin,
Mein Herz ist schwer,
Ich finde sie nimmer
Und nimmermehr.

Nach ihm nur schau ich
Zum Fenster hinaus,
Nach ihm nur geh ich
Aus dem Haus.

Sein hoher Gang,
Sein’ edle Gestalt,
Seines Mundes Lächeln,
Seiner Augen Gewalt,

Und seiner Rede
Zauberfluß,
Sein Händedruck,
Und ach, sein Kuß!

Meine Ruh’ ist hin,
Mein Herz ist schwer,
Ich finde sie nimmer
Und nimmermehr.

Mein Busen drängt sich
Nach ihm hin.
Ach dürft ich fassen
Und halten ihn,

Und küssen ihn,
So wie ich wollt,
An seinen Küssen
Vergehen sollt!

Traducció al Català

He perdut l’assossec,
el meu cor és feixuc,
no trobo la calma
ni la trobaré mai més.

Allà on ell no és a prop meu,
és com una tomba,
el món sencer
em sembla amargós.

El meu pobre cap
es torna boig,
els meus pobres sentits
estan fets trossos.

He perdut l’assossec,
el meu cor és feixuc,
no trobo la calma
ni la trobaré mai més.

Només per veure’l
miro per la finestra,
només per trobar-lo
surto de casa.

El seu galant caminar,
el seu noble aspecte,
el somriure dels seus llavis,
la força del seu esguard,

i el seu parlar
encisador,
el toc de la seva mà
i ai, el seu besar!

He perdut l’assossec,
el meu cor és feixuc,
no trobo la calma
ni la trobaré mai més.

El meu cor m’empeny
al seu envers.
Ai, si pogués tenir-lo
i abraçar-lo,

i besar-lo,
tant com jo voldria,
encara que dels seus besos
hagués de morir!

 

Per escoltar la cançó aneu a l’enllaç:

https://www.youtube.com/watch?v=vrgnGgOWJ2w

 

Etiquetes:

Deixa un comentari

