“Poèmes d’automne / Poemes de tardor” No. 2 “L’abri / L’aixopluc” (Ernest Bloch)

shelter

Text de: Béatrix Rodès

Original Francès

J’écoute la voix de mon rêve…
Pour aller à toi je longerai le fleuve aux furieuses vagues beiges,
je retrouverai les chemins effondrés aux flaques troubles
qui reflètent des paysages inconnus.
Mes pieds seront alourdis de boue,
et ma marche vers toi sera lente et pénible,
comme celle des nuages
aux contours bizarres et aux teintes mauvaises
qui ceinturent la terre oppressée,
nostalgique de soleil.
Les mouettes au vol pesant
tournoieront au-dessus des flots tourmentés
en poussant des cris plaintifs ;
la pluie froide humectera mes lèvres arides,
et le vent, qui cingle mon visage nu
et brutalise mes cheveux dénoués,
arrachera par nuées les feuilles mourantes des arbres,
qui semblent protester en de grands gestes pathétiques
de toutes leurs branches malades.
Et j’irai, j’irai dans le crépuscule d’orage
vers l’abri chaud où tu m’attends ;
quand j’entrerai dans la maison,
tu prendras dans les tiennes mes mains raidies
et tu laisseras ma tête lasse reposer sur ton épaule.
Nous resterons ainsi, au coin du feu,
sans transports, sans paroles.
Mes sanglots seuls te diront
combien longtemps j’ai trébuché dans les sentiers obscurs,
et toutes les pierres cruelles qui ont écorché ma chair,
eux seuls t’apprendront combien de temps j’ai jeté
dans la nuit vaste mon cri de détresse et d’abandon.
Ne me demande pas des gestes fous de passion ;
enveloppe de tes bras d’amour mon corps exténué et tremblant,
et que je sente ton cœur battre le rythme
de ta vigilante tendresse,
le Bonheur a tes yeux.

Traducció al Català

Escolto la veu del meu somni…
Per anar a trobar-te, vorejaré el riu de furioses ones grises,
retrobaré els camins esfondrats en els aigüerols tèrbols
que reflexen paisatges desconeguts.
Amb els meus peus afeixugats pel llot,
el meu pas al teu envers serà lent i penós,
com el dels núvols
d’estranys contorns i coloracions malèvoles
que encerclen la terra oprimida,
enyorada del sol.
Les gavines amb vol feixuc
voltaran damunt les aigües turmentades
fent crits planyívols;
la pluja freda humitegerà els meus llavis eixuts
i el vent que fueteja el meu rostre descobert
i maltracta els meus cabells desnuats
arrencarà a grops les fulles morents dels arbres
de totes llurs branques malaltes.
I jo aniré, aniré en el capvespre tempestuós
vers el càlid aixopluc on tu m’esperes;
quan entraré a la casa,
agafaràs les meves mans enterques
i deixaràs que el meu cap abaltit
reposi a la teva espatlla.
Romandrem així, vora el foc,
sense moure’ns, sense paraules,
tan sols els meus sanglots et diran
quan de temps he ensopegat en els viaranys ombrívols
i les pedres cruels que han escorxat la meva carn,
només ells et faran saber que sovint he llançat
en la vasta nit el meu crit d’angoixa i desemparança.
No em demanis folls gestos de passió;
amb els teus braços amorosos embolcalla el meu cos extenuat i tremolós,
que pugui sentir el batec del teu cor al ritme
de la teva amatent tendresa,
la Felicitat té els teus ulls.

Etiquetes:

Deixa un comentari

