“Serenada / Serenata” (Piotr Ilitx Txaikovski)

lliris

Cicle:

Six romances françaises (Sis romances franceses) op. 65 no. 3

Text de: Aleksandra Aleksandrovna Gorchakova segons Paul Collin

Original Francès

J’aime dans le rayon de la limpide aurore
Le reflet de tes jolis yeux,
Dans le chant matinal de l’oiseau j’aime encore
L’écho de ton rire joyeux.
Dans le calme des lys j’aime ta paix séreine,
Dans leur pureté, ta blancheur;
J’aime dans le parfum des roses ton haleine
Et dans leur fraîcheur, ta fraîcheur.
Dans la merque le flux ou le reflux agite
J’aime tes caprices d’enfant,
Et j’aime les soupirs de ton sein qui palpite
Dans les longues plaintes du vent.
J’aime la fière ardeur dont ton coeur sent la flamme
Dans l’éclat du soleil qui luit;
Et j’aime les pudeurs charmantes de ton âme
Dans l’ombre chaste de la nuit.
J’aime, dans le printeps qui verdit, la folie
De ta jeunesse et ses espoirs;
Et j’aime la douceur de ta mélancolie
Dans le vague déclin des soirs!

Text en rus

В ярком свете зари, блистающем и ясном,
отблеск вижу дивных очей!
Мнится, будто звучит в пенье птиц сладкогласных
лишь эхо твоих детских речей!
В лилии нахожу твой покой безмятежный,
твою чистоту в ней люблю!
Запах роз, как твоё дыханье,
сладко нежен, в розах я люблю свежесть твою.
И люблю я в волне в час бурный её прилива
горячность и вспышки твои,
люблю я твои вопли и горя порывы
в свисте ветра, в шуме грозы.
Страсти пылкой твоей я люблю проявленье,
жжёт она, точно солнца луч;
луна в своей красе стыдливой – твоё воплощенье,
когда блестит нам изза туч.
В юной, светлой весне я люблю возрожденье
грёз чистых и надежд твоих;
люблю я твою печаль и страсть уединенья
в тихом мраке теней ночных!

Traducció al Català

M’agrada, en el raig de l’aurora límpida,
el reflex dels teus bonics ulls,
en el cant matinal de l’ocell, m’agrada també
l’eco de la teva alegre rialla.
En la calma dels lliris, m’agrada la teva serenor,
en llur puresa, la teva albor;
m’agrada en el perfum de les roses el teu alè
i en llur frescor, la teva frescor.
En el mar que el flux i el reflux agiten
m’agraden els teus capricis d’infant
i m’agraden els sospirs del teu pit que palpita
en els llargs planys del vent.
M’agrada l’altiva ardor de la que el teu cor sent la flama
en l’esclat del sol que llueix;
m’agrada l’enciser pudor de la teva ànima
en la casta ombra de la nit.
M’agrada, en la primavera que verdeja, la follia
de la teva jovenesa i els seus afanys;
i m’agrada la dolçor de la teva melangia
en l’ocàs vague dels capvespres!

 

Per escoltar les sis cançons aneu a l’enllaç:

https://www.youtube.com/watch?v=6L8l4cBKD_I

 

Anuncis

Etiquetes:

Deixa un comentari

