“Songs of Travel / Cançons de viatge. No. 6: The infinite shining heavens / Els cels infinits i resplendents” (Ralph Vaughan Williams)

starry night at the sea

Text de: Robert Louis Stevenson

Original Anglès

The infinite shining heavens
Rose, and I saw in the night
Uncountable angel stars
Showering sorrow and light.

I saw them distant as heaven,
Dumb and shining and dead,
And the idle stars of the night
Were dearer to me than bread.

Night after night in my sorrow
The stars stood over the sea,
Till lo! I looked in the dusk
And a star had come down to me.

Traducció al Català

Els cels infinits i resplendents
s’alçaren i jo veié en la nit
incomptables estrelles angèliques
vessant llum i tristor.

Jo les veié distants com el cel,
mudes, brillants i somortes
i les immòbils estrelles de la nit
eren per a mi més preuades que el pa.

Nit darrere nit, en el meu desconsol,
les estrelles eren damunt el mar
fins que, heus aquí! Vaig esguardar en la foscúria
i una estrella havia davallat al meu envers.

 

Per escoltar la cançó aneu a l’enllaç:

https://www.youtube.com/watch?v=02HAHBIUyKE

 

Etiquetes:

Deixa un comentari

