“Wolke und Quelle / Núvol i font” D. 896b (Franz Schubert)

mountains & clouds

Text: Karl Gottfried von Leitner

Original Alemany

Auf meinen heimischen Bergen
da sind die Wolken zu Haus’,
bin mitten innen gestanden,
und sah in’s Tal hinaus.

Sie aber flogen von dannen,
wie Schwäne so licht und leicht;
Wär’ gerne mit ihnen gezogen,
so weit der Himmel reicht.

Es drängte mich fort in die Fremde
zur Ferne ein wilder Trieb;
doch jetzt erscheinen mir Heimat
und Nähe gar heilig und lieb.

Nun sehn’ ich mich nimmer in’s Weite,
hinaus in’s nebelnde Blau;
nun späh’ ich mit stillem Verlangen
hinab in die schmale Au.

Was nickt dort unten am Fenster?
Und blühet wie Morgenlicht?
Ist’s ihre Ros’ am Gesimse?
Oder ihr holdes Gesicht?

Viel Glück ihr Wolken zur Reise!
Ich ziehe nimmer mit euch;
Was aber locket und lispelt
Da drüben im Lenzgesträuch?

Bist du es o Quelle, die flistert?
Ja, ja! ich eile mit dir;
Du kennst ja die kürzesten Wege,
Hinunter, hinunter zu ihr!

Traducció al Català

A les muntanyes del meu país
els núvols s’hi troben com a casa,
he estat enmig d’ells
i he mirat cap baix a la vall.

Ells però, marxaren volant,
tan lluminosos i lleugers com els cignes;
de bon grat hagués marxat amb ells,
lluny fins on s’estén el cel.

Un vehement impuls , m’esperonava
a anar-me’n lluny a l’estranger,
però ara la terra nadiua i pròxima
em sembla sagrada i estimada.

Ara ja no desitjo anar lluny enllà,
vers l’atzur nebulós;
ara aguaito amb silenciós deler
cap baix, vers la petita prada.

Què em fa signes allà baix a la finestra?
I floreix com la llum del matí?
És la seva rosa a l’ampit?
O potser el seu rostre encisador?

Vosaltres núvols, bona sort pel viatge!
No marxaré mai amb vosaltres;
què és però el que sedueix i xiuxiueja
allà lluny, al matossar primaverenc?

Ets tu, oh font que remoreges?
Sí, sí, m’apresso amb tu,
tu prou coneixes el camí més curt
cap avall, cap avall, vers ella!

Etiquetes:

Deixa un comentari

