“Im Frühling / A la primavera, op. 9 (Zwölf Lieder / Dotze cançons, no. 4)” (Felix Mendelssohn-Bartholdy)

spring-nature-flowers

 

Text: Anònim

Original Alemany

Ihr frühlingstrunknen Blumen,
Ihr Bäume, monddurchblinket!
Ihr könnt nichts sagen und seid stumm,
Wie süß ihr schwelgt und trinket!

Ich trink und schwelge mit euch
Und sing’s in heller Frühlingslust.
O, wie mir Aug und Wange glüht!
Sie hebt und sehnt sich meiner Brust!

Du sehnsuchtleuchtend Mondlicht,
Ihr friedlich hellen Sterne
Blickt zu den Blumen still herab.
Euch bleibt der Frühling ferne.

Mir blüht und glüht die Rose
Und mir die frische Frühlingspracht!
All meine Träume sind erfüllt,
Nun ist dem Herzen Ruh gebracht.

Traducció al Català

Vosaltres flors, embriagades per la primavera,
vosaltres arbres, que a través vostre la lluna resplendeix!
Vosaltres sou muts i no podeu dir res,
com dolçament fruïu i beveu!

Jo bec i frueixo amb vosaltres
i canto en la lluminosa voluptat primaveral.
Oh, com s’abrusen els meus ulls i les galtes!
El meu pit s’enlaira i es deleix!

Tu, llum de lluna resplendent d’anhel,
vosaltres, plàcides i brillants estrelles
mireu cap avall, silencioses, a les flors.
Per a vosaltres la primavera és molt lluny.

Per a mi, floreix i fulgura la rosa
i, per a mi, la fresca esplendor primaveral!
Tots els meus somnis s’han realitzat,
ara el meu cor ha trobat la pau.

 

Per escoltar la cançó aneu a l’enllaç:

https://www.youtube.com/watch?v=L79YD-D0l5s

 

 

Etiquetes:

Una resposta to ““Im Frühling / A la primavera, op. 9 (Zwölf Lieder / Dotze cançons, no. 4)” (Felix Mendelssohn-Bartholdy)”

  1. Pere Says:

    Et busco allà per a on vaig
    Pregunto a tothom si t’ha vist passar
    Dolgut tinc el cor per els dies que passen
    Sense saber res del teu estat
    L’ànima em porta per llocs inhòspits
    Que enfureixen i embruten la meva bondat
    He de seguir endavant i assolir nous reptes
    Els somnis no brollen la meva felicitat
    A on estàs amor? Per què m’has abandonat?

Deixa un comentari

