SEI ROMANZE / SIS ROMANCES (GIUSEPPE VERDI): No. 4 “Lo spazzacamino / L’escura-xemeneies”

sweep-and-kids-sm

 

Text de: S. Manfredo Maggioni

Original Italià

Lo spazzacamin! Son d’aspetto brutto e nero,
Tingo ognun che mi vien presso;
Sono d’abiti mal messo,
Sempre scalzo intorno io vo.

Ah! di me chi sia più lieto
Sulla terra dir non so.
Spazzacamin! Signori, signore, lo spazzacamin
Vi salva dal fuoco per pochi quattrin.
Ah! Signori, signore, lo spazzacamin!

Io mi levo innanzi al sole
E di tutta la cittade
Col mio grido empio le strade
E nemico alcun non ho.

Ah, di me chi sia più lieto
Sulla terra dir non so.
Spazzacamin! Signori, signore, lo spazzacamin
Vi salva dal fuoco per pochi quattrin.
Ah! Signori, signore, lo spazzacamin!

Talor m’alzo sovra i tetti,
Talor vado per le sale;
Col mio nome i fanciuletti
Timorosi e quieti io fo.

Ah, di me chi sia più lieto
Sulla terra dir non so.
Spazzacamin! Signori, signore, lo spazzacamin
Vi salva dal fuoco per pochi quattrin.
Ah! Signori, signore, lo spazzacamin!

Traducció al Català

L’escura-xemeneies! Sóc lleig i negre,
emmascaro a tothom que se m’acosti;
vaig sempre malforjat
i descalç per tot arreu.

Ah! Qui fóra més feliç que jo
sobre la terra, no ho podria dir.
Escura-xemeneies! Senyores i senyors l’escura-xemeneies
us salva del foc per quatre calés.
Ah! Senyores, senyors, l’escura-xemeneies!

Jo em llevo abans que el sol
i, de tota la ciutat,
omplo els carrers amb els meus crits
i no tinc cap enemic.

Ah! Qui fóra més feliç que jo
sobre la terra, no ho podria dir.
Escura-xemeneies! Senyores i senyors l’escura-xemeneies
us salva del foc per quatre calés.
Ah! Senyores, senyors, l’escura-xemeneies!

A voltes pujo per les teulades,
a voltes vaig per les cambres;
amb el meu nom, faig que la canalla
estiguin atemorits i quiets.

Ah! Qui fóra més feliç que jo
sobre la terra, no ho podria dir.
Escura-xemeneies! Senyores i senyors l’escura-xemeneies
us salva del foc per quatre calés
Ah! Senyores, senyors, l’escura-xemeneies!

 

Per escoltar la cançó aneu a l’enllaç:

https://www.youtube.com/watch?v=1S9qMLTAxqI

 

 

Anuncis

Etiquetes:

Deixa un comentari

