SCHWANENGESANG / EL CANT DEL CIGNE D. 957 (FRANZ SCHUBERT): 13. “Der Doppelgänger / El doble”

Doppelganger

 

Text de: Heinrich Heine

Original Alemany

Still ist die Nacht, es ruhen die Gassen,
In diesem Hause wohnte mein Schatz;
Sie hat schon längst die Stadt verlassen,
Doch steht noch das Haus auf demselben Platz.

Da steht auch ein Mensch und starrt in die Höhe
Und ringt die Hände vor Schmerzensgewalt;
Mir graust es, wenn ich sein Antlitz sehe –
Der Mond zeigt mir meine eigne Gestalt.

Du Doppelgänger, du bleicher Geselle!
Was äffst du nach mein Liebesleid,
Das mich gequält auf dieser Stelle
So manche Nacht, in alter Zeit?

Traducció al Català

La nit és calmada, els carrerons tranquils,
en aquesta casa vivia el meu tresor;
ella fa temps que marxà de la ciutat,
però la casa encara és al mateix lloc.

Hi ha també un home que mira enlaire
i, de violent dolor, retorça les mans;
m’horroritzo quan veig el seu rostre –
la lluna em mostra la meva pròpia figura.

Tu, doble meu, tu pàl•lid company!
Per què fas escarni de les penes d’amor
que tantes nits em turmentaren
en aquest lloc, en temps passats?

 

Per escoltar la cançó aneu a l’enllaç:

https://www.youtube.com/watch?v=2FYrcrarysE

Etiquetes: ,

Una resposta to “SCHWANENGESANG / EL CANT DEL CIGNE D. 957 (FRANZ SCHUBERT): 13. “Der Doppelgänger / El doble””

  1. mariangels Says:

    amb sembla molt interessant tot el que fas.Soc la dona d’en Miquel

Deixa un comentari

