SECHS DEUTSCHE LIEDER / SIS CANÇONS ALEMANYES Op. 103 (LUDWIG SPOHR): No. 1 “Sei still mein Herz” / “Guarda silenci, cor meu”

primavera---

Text de: Karl Friedrich

Original Alemany

Ich wahrte die Hoffnung tief in der Brust,
Die sich ihr vertrauend erschlossen,
Mir strahlten die Augen voll Lebenslust,
Wenn mich ihre Zauber umflossen,
Wenn ich ihrer schmeichelnden Stimme gelauscht,
Im Wettersturm ist ihr Echo verrauscht,
Sei still mein Herz, und denke nicht dran,
Das ist nun die Wahrheit, das Andre war Wahn.

Die Erde lag vor mir im Frühlingstraum,
Den Licht und Wärme durchglühte,
Und wonnetrunken durchwallt ich den Raum,
Der Brust entsproßte die Blüte,
Der Liebe Lenz war in mir erwacht,
Mich durch rieselt Frost, in der Seele ist Nacht.
Sei still mein Herz, und denke nicht dran,
Das ist nun die Wahrheit, das Andre war Wahn.

Ich baute von Blumen und Sonnenglanz
Eine Brücke mir durch das Leben,
Auf der ich wandelnd im Lorbeerkranz
Mich geweiht dem hochedelsten Streben,
Der Menschen Dank war mein schönster Lohn,
Laut auf lacht die Menge mit frechem Hohn,
Sei still mein Herz, und denke nicht dran,
Das ist nun die Wahrheit, das Andre war Wahn.

Traducció al Català

Mantenia l’esperança, al fons del cor,
de què confiant, a ella s’obriria,
els ulls em brillaven de joia de viure,
quan el seu encís m’envoltava,
quan escoltava la seva veu afalagadora,
de la qual, l’eco s’ha esvanit en la tempesta.
Guarda silenci, cor meu i no hi pensis,
això és ara la veritat, la resta és il•lusió.

La terra es mostrava davant meu com en un somni
de primavera, candent de llum i calor,
i, ebri de goig, vagarejava per l’espai,
flors brotaven en el meu cor,
dins meu, despertava l’estimada primavera,
ara em degoteja el gebre, és de nit a la meva ànima.
Guarda silenci, cor meu i no hi pensis,
això és ara la veritat, la resta és il•lusió.

Amb flors i llum de sol em vaig construir
un pont per la vida,
damunt del qual, caminant amb corona de llorer,
em vaig consagrar al més noble dels ideals,
l’agraïment dels homes era la meva millor recompensa,
ara la gent fa riota de mi amb insolent escarni.
Guarda silenci, cor meu i no hi pensis,
Això és ara la veritat, la resta és il•lusió.

 

Per escoltar les sis cançons aneu a l’enllaç:

https://www.youtube.com/watch?v=GP-UcOaZxVY

Etiquetes:

Deixa un comentari

