Cztery śpiewy / Quatre cançons op. 7 (Ignacy Jan Paderewski): No. 4 “Chłopca mego mi zabrali / M’han pres el meu estimat”

Text de: Adam Asnyk

Original Polonès

Chłopca mego mi zabrali
Matulu!
W świat daleki go pognali
A ja zanim umrę z bólu.
Dałam na msze snur korali
Niechaj Pan Bóg go ocali
Matulu!

Do szeregu poszedł z bronią
Moj Boże.
Tam smierć pewna poszedł po nią
Milość moja nic nie może
Ani łzy go nie zasłonią
Przed zawistnej śmierci dłonią
Mój Boże.

Nie pytaja o to wrogi
Kto ginie
Czy jest sercom ludzkim drogi
Czy płacz siostry zanim płynie
Czy umiera Matka z trwogi
Kiedy pyta śmierci srogiej
Kto ginie.

Na kulami zaoranej
Na roli
Ma paść we krwi mój kochany.
Czyliż na to Bóg pozwoli
By samotnie ginął z rany
Zdala swoich na zalanej
Krwią roli.

Spojrzyj na nas ty Panienko
Przeczysta!
I nad serca me go mę ką
Ty się zli tuj o gwiaź dzista
Niebieskiego dnia jutrzenko
Ty się zli tuj o gwiaź dzista
O stoń jego swoją ręką
Przeczysta!

 

Traducció al Català

M’han pres el meu estimat,
Oh mare meva!
Se l’han emportat ben lluny
i jo, pobre de mi, mai més podré ser feliç.
He pagat al capellà per què
digui misses per a ell
a la petita església.

Ara ell porta armes lluents,
Oh Déu meu!
Una mà occidora li llevarà la vida
i un vent glaçat bufarà
a l’entorn de la seva tomba.
Res podran les meves llàgrimes
ni la custòdia de l’àngel de la guarda
Oh Déu meu!

Mai l’enemic es pregunta qui ha fet
caure en el combat,
ni el plany dels seus amics,
el sofriment dels seus germans
o el cor trencat de la mare.
Hom ha d’arriscar la seva vida
en aquest món.

Abatut per pluja de bales
en el camp,
jau el valerós soldat.
Oh bon Déu sigues clement i fes
que les seves ferides aviat es curin
en el camp.
Contempla’ns des de les altures,
Oh Reina de Cel!
Escolta la pregària del meu cor
damunt del teu tron d’estels.
Dóna-li la teva protecció
i fes que el pugui tornar a veure,
Oh Reina del Cel!

 

Per escoltar la cançó aneu a l’enllaç:

https://www.youtube.com/watch?v=Jv46C58FAt0

Anuncis

Etiquetes:

Deixa un comentari

