Cztery śpiewy / Quatre cançons op. 7 (Ignacy Jan Paderewski) no. 1: “Gdy ostatnia róża zwiędła / Els dies de les roses han passat”

Text de: Adam Asnyk

Original Polonès

Gdy ostatnia róża zwiędła
Rzekłam chłop cu idź!
Zerwała się złota nić
Którą miłość przędła.

Poskoczyłam jak najprędzej
Swiéżą nitkȩ wziąść,
Chciałam złotą nit ką prząść
Lecz zabrakło przȩdzy.

Zakwi tnęły róze znowu
Nić się nie chce snuć
Próżno wołam: luby wróć!
On nie wierzy słowu.

 

Traducció al Català

 

Els dies de les roses han passat,
estimat, marxa! tu ets lliure!
El fil d’or que teixí
el nostre amor s’ha trencat.

I jo el vaig deixar, vaig marxar lluny d’aquí,
per cercar or nou;
però la fortuna no em fou propícia,
res vaig trobar per tornar a filar.

De nou floreixen les roses,
però no tinc sort per poder filar.
Estimat! vaig cridar, torna amb mi!
Però ell ja no em creu.

 

Per escoltar la cançó aneu a l’enllaç:

https://www.youtube.com/watch?v=ktj4sLjAjc0

Etiquetes:

Deixa un comentari

