Die Winterreise / El viatge d’hivern (Franz Schubert): 16. Letzte Hoffnung / Darrera esperança

 

Text de: Wilhelm Müller

 

Original Alemany

 

Hier und da ist an den Bäumen
Noch ein buntes Blatt zu seh’n,
Und ich bleibe vor den Bäumen
Oftmals in Gedanken steh’n.

 

Schaue nach dem einen Blatte,
Hänge meine Hoffnung dran;
Spielt der Wind mit meinem Blatte,
Zitt’r’ ich, was ich zittern kann.

 

Ach, und fällt das Blatt zu Boden,
Fällt mit ihm die Hoffnung ab;
Fall’ ich selber mit zu Boden,
Wein’ auf meiner Hoffnung Grab.

 

Traducció al Català

 

Adesiara, en els arbres,
encara es pot veure una fulla de colors,
i jo, pensarós, resto sovint
dempeus davant els arbres.

 

Contemplo aquesta fulla singular,
en ella penjo la meva esperança;
quan el vent juga amb la meva fulla,
tremolo, tot el que jo puc tremolar.

 

Ai, i si la fulla cau a terra,
cau amb ella la meva esperança;
jo també cauré a terra,
plorant damunt la tomba de la meva esperança.

 

Per escoltar la cançó aneu a l’enllaç:

https://www.youtube.com/watch?v=jhr5mDlkAu4

 

Etiquetes: ,

2 Respostes to “Die Winterreise / El viatge d’hivern (Franz Schubert): 16. Letzte Hoffnung / Darrera esperança”

  1. Josep Mª Says:

    Felicitats per la traducció, els he copiat al meu Ipod a la versió de Dietrich Fischer-Dieskau amb Gerald Moore.
    Espero amb impaciencia la resta de Lieds del cicle.
    ¿Traduiràs la Bella Molinera?

    Acabo d’arribar del recital de Cristine Schäfer al Liceu i he actualitzat continguts de Lied de la meva ‘Ipoteca’ (millor en català oi?)

    A reveure

  2. Joan I. Maseras Says:

    Penso que aquestes traduccions són una meravella, per la cura i el bon gust que demostren.

Deixa un comentari

